Tiden flyger förbi!

Tiden har verkligen flygit förbi! Snart har jag varit i Thailand i tre månader och det känns helt orealistiskt. Dels känns det som om jag har varit här så mycket längre, saker jag har upplevt och varit med om, hur kan de rymmas i ett tidsspann av bara tre månader, Det borde vara tre år! Samtidigt som det känns som om jag kom för tre veckor sedan.
 
Snart har jag gjort halva min volontärstid här. Bara tanken på att åka tillbaka ger mig hjärtklappning. Jag vill inte åka härifrån. Visst saknar jag Sverige, familjen, vännerna och maten. Men jag saknar inte hur alla därhemma tar sin frihet och rättigheter för givet. Konsumtionshetsen som sker i Sverige får det att vända sig i min mage. Speciellet när jag har sett hur lite andra människor klarar sig på. Jag mår också dåligt när jag tänker på hur jag levde mitt liv i Sverige. Hur jag kunde ha på min dator en hel helg utan att det berörde mig. Eller hur jag ibland diskade under rinnande vatten. Hur tänkte jag då? Jag trodde jordens resurser räckte gott och blev över. Men så är inte fallet. Hela världen hänger ihop och om inte vi i västvärlden vaknar upp och tar vårt ansvar snart kommer det att sluta mycket illa för alla.
 
Jag är så otroligt glad att jag fick chansen att komma hit. Jag trodde att det var jag som skulle undervisa människorna här, men jag hade aldrig räknat med att det skulle vara jag som var den som fick så mycket ny kunskap.
 
 
Stay blessed
BagLady
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

fin blogg, kolla gärna min. Jag har frågestund, den som ställer mest frågor får en gratis länk!

jag gör också bloglovin byten. Kommentera bara ett inlägg på min blogg så kan vi göra det :)

2013-09-29 @ 21:18:52
URL: http://jennifersdag.blogg.se
Postat av: Linda

Gud vad spännande! Vad roligt att du är tillbaka för vår skull :) Men jag förstår vad du menar med ångesten att komma hem. Kram

2013-09-29 @ 22:18:35
URL: http://www.liberty.blogg.se
Postat av: linda

Hej! Jag byter blogg. Lämnar liberty.blogg.se och flyttar över till http://opengates.blogg.se Lämnar liberty öppen ett tag till men jag kommer skriva på den nya. Hoppas du fortsätter följa mig där. Ha det bra! Med vänlig hälsning Linda

2013-10-27 @ 01:08:18
URL: http://opengates.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0