Jag åkte söderut och fann mitt hjärta igen

Tack för alla fina och uppmuntrande ord. Speciellt tack till Linda och Suad för att ni orkade skriva en kommentar när jag mådde som sämst. Det värsta är att jag inte har något konkret anledning utan allt kändes bara svart. Det är på något sätt intressant att jag nästan aldrig blir deprimerad under vintern utan den kommer mest på våren eller sommaren. Länge trodde jag att jag var ensam om det. Men så läste jag någonstans att vårdepressioner är mycket vanligare än vinterdepressioner och de flesta självmord sker faktiskt på våren. Min psykologilärare förklarade att när människan börjar inse att den är på väg att bli bättre så kan den bli rädd. Rädd för att hamna i det mörka igen och gör då något drastiskt.

Jag valde iallafall att inte gräva ner mig mer. Jag hade varit på minus i flera flera veckor. Jag bokade en biljett till Barcelona och sen vidare till Paris. Denna underbara resa gjorde att jag gick från svartvitt till färg.

Så nu spelar det ingen roll att vi är på väg mot mörker igen. För att jag åkte söderut och fann mitt hjärta igen.
 

Stay blessed
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Oh tack snälla du! jag vet exakt hur du känner. Det verkar som att man hamnar i svackor hela tiden. jag vet inte om det är samhällsmiljön eller vad fan det är men det känns som om man är ständigt deprimerad. trist för man önskar att man kunde känna något lyckorrus som varar en längre tid än en vecka. Hoppas du finner solsken i din tillvaro snart. Stor kram!

2012-09-27 @ 12:31:02
URL: http://soullfood.blogg.se
Postat av: Suad

<3

2012-12-23 @ 01:21:29
Postat av: Samira

<3 massor av styrka till dig!

2013-04-09 @ 22:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0