Be kind to yourself. Love yourself.

Jag har beslutat mig för att vara snäll mot mig själv. Jag är min största kritiker och flera gånger har jag fått höra att jag har alldeles för höga krav mot mig själv. Det har i och för sig varit på gott och ont. Om jag inte hade pushat mig själv ända sedan högstaidet skulle jag aldrig varit där jag är nu. Men hursomhelst, jag ska skjuta upp på D-uppsatsen och nu bara fokusera på jobbet. Vilket betyder att jag inte kommer kunna åka någonstans i sommar utan är inlåst i biblioteket men det är värt det, bara jag får sinnesro just nu.


Stay blessed
BagLady




Kommentarer
Postat av: Suad

Gah, detta inlägg kunde varit skrivet av mig, känner igen mig i allt det du skriver. We gotta give ourself a break, det funkar inte att pusha hela tiden. Vad skriver du om i D-uppsatsen? Vad grym du är mashallah, hoppas det går bra med allt! Och tack för dina fina ord, needed them <3

2012-05-19 @ 00:52:05
URL: http://hypothetiically.blogg.se/
Postat av: BagLady

Det är helt sjukt att vi måste pusha oss själva så mycket. Kan det vara ett komplex som vi har? Att vi känner att som tjejer, invandrare, mörkhyade och muslimer alltid måste hävda oss? Men som sagt, det är på gott och ont. En dag kan vi troligen se tillbaka och vara nöjda med det vi har åstadkommit.



Det är du som ska ha ett tack för din fina blogg som inspirerar, inte bara mig utan så många andra. Jag skriver D-uppsats om social anxiety och depression hos ungdomar. Jag ska också jämföra ungdomar som har kärleksfulla föräldrar med ungdomar som har kalla och distanserande föräldrar :)

2012-05-20 @ 22:12:26
URL: http://crazybaglady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0