My dream

Jag har inte publicerat något på jättelänge. Har varken haft tid eller ork, men jag har verkligen saknat bloggen. Saknat att ha inspiration och motivation. Just nu är allt fullt upp allt. Ända sedan gymnasiet så har jag vetat att jag vill studera och jobba inom det psykologiska fältet. Just nu studierar jag master samtidigt som jag jobbar som forskningsassistent. Allt inom psykologi. Men jag märker att på grund av den stora arbetsbördan så har mitt minne blivit mycket sämre. Jag kan totalt glömma bort att jag har lovat att ringa någon eller till och med vilken dag i veckan det är. Stressen har gjort att min toleransnivå ligger på noll vilket gör att jag bråkar med folk i min omgivning om allt och inget. Jag har haft ont i magen ett tag nu och läkaren konstaterade att det var magkatarr. Många gånger känner jag att det inte är värt det, att jag borde bara hoppa av utbildningen eller säga upp mig från jobbet. Men jag måste påminna mig själv om att jag har ett mål med allt det här. Det får inte vara förgäves, jag måste bita ihop. Snart kan jag titta tillbaka och vara stolt över att jag höll ut. När allt kommer omrking så är det här min dröm. Jag måste iallafall se det positiva i det. Även om det känns som om det knäcker mig.


Jag önskar att ni också lever era drömmar, även om de kanske inte var riktigt som ni hade önskat er.



Stay blessed
Baglady



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0