Wake Up Call

Jag var på dåligt humör efter jobbet idag. Satte mig ner vid en bänk och väntade på tåget hem. Framför mig hade jag en jättevacker solnedgång. Jag tittade på den men sjönk snabbt ner i mina tankar igen. Tankar om hur mycket jag ogillar hur vissa personer beter sig. Och hur arg jag blir på dem.
När jag vaknade till och tittade upp igen hade solen redan hunnit gå ner. På grund av mina negativa tankar hade jag alltså missat en jättevacker solnedgång. Så vad tjänade jag på att sitta där på bänken och grubbla över människor som så uppenbart inte ens ger mig glädje? Absolut ingenting. Men jag förlorade däremot en jättevacker solnedgång.
Stay blessed
BagLady



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0